Espacio publicitario

La agrupación señala que el nuevo equipo de gobierno vende como un ahorro lo que en realidad es una apropiación de los recursos municipales.

La agrupación local de Burjassot Totes Podem ha señalado que el nuevo equipo de gobierno, en manos del PSPV-PSOE, trata, con las decisiones tomadas estas últimas semanas, de dejar a los grupos políticos de la oposición, (PP, C’s, Compromís, Totes Podem y Vox), sin recursos ni herramientas para ejercer adecuadamente sus funciones, decisiones que la formación afirma que se han tomado sin ningún tipo de información previa.

Así, Totes Podem se suma a las críticas ya vertidas en prensa por otros grupos políticos de la oposición en las cuales se señala la conducta “antidemocrática” del PSPV-PSOE que, con su mayoría absoluta, ha tomado decisiones que, a su juicio, afectarán al trabajo de la oposición.

La primera de estas medidas ha sido la de remitir una comunicación a todos los grupos políticos de la oposición con representación en la anterior legislatura para que desalojaran los despachos sin saber dónde se ubicarán estos. Finalmente, la Brigada de Obras, por orden de Alcaldía, ha ido trasladando el contenido de los despachos sin previo aviso y sin una confirmación oficial a un edificio ubicado frente al Ayuntamiento en el cual, según señalan desde Totes Podem, no existe un adecuado acceso para personas con movilidad reducida ni hay suficiente espacio para los cinco grupos políticos ni es tienen los recursos mínimos, como acceso a Internet o impresora. “Al señor Alcalde no le costaba nada reunirse con Totes Podem y el resto de grupos para ver qué opciones habían y poder tratar este tema tranquilamente”, subrayó María Muñoz, portavoz del grupo.

Además de lo señalado, Totes Podem acusa al PSPV-PSOE de apropiarse de todos los recursos económicos de la oposición y de aumentar los suyos propios. “El Alcalde Rafa García ha vendido en prensa que ha ahorrado 300.000 euros en salarios de altos cargos. Lo que no dice es que lo que ha hecho es quitar todos los sueldos y asesores a la oposición mientras que ha aumentado los suyos”, aclara María Muñoz, “de hecho, los 12 cargos electos de este nuevo equipo de gobierno costarán un 25% que los 12 que conformaban el gobierno de la legislatura anterior”.

A juicio de Totes Podem, “se tendrían que asegurar unos mínimos recursos a la oposición y, si de verdad se quiere ahorrar en salarios, que se reduzcan entre un 15 y un 30% como proponemos en nuestro programa”. Otra de las decisiones que ha tomado el nuevo ejecutivo local ha sido echar de la Junta de Gobierno Local a todos los grupos políticos, estando únicamente el PSPV-PSOE, al tiempo que se ha aprobado delegar diversas competencias del Pleno Municipal en ella.

Por último, desde la agrupación ciudadana aseguran que estas decisiones se han tomado de forma unilateral y con “cierta prepotencia y falta de humildad” con el único objetivo de dificultar al máximo el trabajo de la oposición. “Rafa García ha roto de forma fulminante con cuestiones que, independientemente del tipo de gobierno y de la situación, se venían tomando en las legislaturas anteriores.

Esto sólo puede significar que tiene miedo a la oposición y que no le interesa que  tengamos herramientas para trabajar. Sin embargo, en política no todo vale. Esperamos que recapacite”, puntualizó María Muñoz.

TOTES PODEM DENÚNCIA L’ACTITUD ANTIDEMOCRÀTICA DEL GOVERN LOCALDE BURJASSOT

L’agrupació assenyala que el nou equip de govern embene com un estalvi el que en realitat és una apropiació dels recursos municipals

L’agrupació local de Burjassot Totes Podem ha assenyalat que el nou equip de govern, en mans del PSPV-PSOE, tracta, amb les decisions preses aquestes últimes setmanes, de deixar als grups polítics de l’oposició, (PP, C’s, Compromís, Totes Podem i Vox), sense recursos ni eines per a exercir adequadament les seues funcions, decisions que la formació afirma que s'han pres sense cap mena
d’informació prèvia.

Així, Totes Podem se suma a les crítiques ja abocades en premsa per altres grups polítics de l’oposició en les quals s’assenyala la conducta “antidemocràtica” del PSPV-PSOE que, amb la seua majoria absoluta, ha pres decisions que, al seu judici, afectaran el treball de l’oposició.

La primera d’aquestes mesures ha sigut la de remetre una comunicació a tots els grups polítics de l’oposició amb representació en l’anterior legislatura perquè desallotjaren els despatxos sense saber on se situaran aquests. Finalment, la Brigada d’Obres, per ordre d’Alcaldia, ha anat traslladant el contingut dels despatxos sense previ avís i sense una confirmació oficial a un edifici situat enfront de l’Ajuntament en el qual, segons assenyalen des de Totes Podem, no existeix un adequat accés per a persones amb mobilitat reduïda ni hi ha suficient espai per als cinc grups polítics ni és tenen els recursos mínims, com a accés a Internet o impressora.

“Al senyor Alcalde no li costava res reunir-se amb Totes Podem i la resta de grups per a veure quines opcions havien i poder tractar aquest tema tranquil·lament”, va subratllar María Muñoz, portaveu del grup.

A més de l’assenyalat, Totes Podem acusa el PSPV-PSOE d’apropiar-se de tots els recursos econòmics de l’oposició i d’augmentar els seus propis. “L’Alcalde Rafa García ha venut en premsa que ha estalviat 300.000 euros en salaris d’alts càrrecs. El que no diu és que el que ha fet és llevar tots els sous i assessors a l’oposició mentre que ha augmentat els seus”, aclareix María Muñoz, “de fet, els 12 càrrecs electes d’aquest nou equip de govern costaran un 25% que els 12 que conformaven el govern de la legislatura anterior”.

Segons el parer de Totes Podem, “s’haurien d’assegurar uns mínims recursos a l’oposició i, si de debò es vol estalviar en salaris, que es reduïsquen entre un 15 i un 30% com proposem en el nostre programa”. Una altra de les decisions que ha pres el nou executiu local ha sigut tirar de la Junta de Govern Local a tots els grups polítics, estant únicament el PSPV-PSOE, al mateix temps que s’ha aprovat delegar diverses competències del Ple Municipal en ella.

Finalment, des de l’agrupació ciutadana asseguren que aquestes decisions s’han pres de forma unilateral i amb “certa prepotència i falta d’humilitat” amb l’únic objectiu de dificultar al màxim el treball de l’oposició. “Rafa García ha trencat de forma fulminant amb qüestions que, independentment del tipus de govern i de la situació, es venien prenent en les legislatures anteriors.

Això només pot significar que té por a l'oposició i que no li interessa que tinguem eines per a treballar. No obstant això, en política no tot val. Esperem que recapacite”, va puntualitzar María
Muñoz.

Espacio Publicitario

Deja un comentario