Espacio publicitario

COMPARECENCIAS EN EL SENADO

Mulet: “la Comisión de Transición Ecológica debe entender el problema y alentar, en consecuencia, actuaciones y medidas urgentes

Madrid, 1 de marzo de 2022

El senador Carles Mulet está registrando en el Senado un aluvión de peticiones de comparecencias ante la Comisión de Transición Ecológica de distintas autoridades y representantes vecinales para que trasladen a los integrantes de este órgano de la Cámara Alta la situación en la que se halla el litoral y la preocupación a la que se enfrentan por los efectos del cambio climático, la regresión sobre su litoral y por las controvertidas medidas tomadas hasta el momento.

La iniciativa busca que “los representantes de Costas en Madrid conozcan la inoportunidad de algunas de sus decisiones y políticas de costas, que están generando problemas en el territorio. Un ejemplo es el de Torre de la Sal, donde hay iniciados procedimientos de recuperación posesoria. En vez de solucionar problemas genera más. No conocen los problemas reales de la ciudadanía desde sus despachos y toman medidas que son contraproducentes con los intereses reales de las personas y los pueblos”, explica Mulet.

Hasta el momento, la coalición ha pedido la comparecencia de distintas personas para que expliquen la situación preocupante de las playas de sus municipios. En los próximos días se solicitarán muchas más.

  • Alexandre Ruiz Gadea, concejal de Turismo y Playa y exalcalde del municipio de Bellreguard (València).
  • José Girona Viñals, presidente de l’Associació de Veïns d’Almardà, Corinto i Malvasur de Sagunt (València).
  • Vicent Esteban Chapapría, Catedrático de Costas y Puertos de Universitat Politecnica de València, para que explique la situación de las playas y el litoral de Sagunt y Tavernes de la Valldigna (València).
  • Wenceslao Alós Valls, alcalde de Moncofa (Castelló) y portavoz de la Plataforma ‘Espigons Ja!’ de Platges de Moncofa.
  • Sergi González Frasquet, alcalde de Tavernes de la Valldigna (València).
  • Evèlia Beltran Ramos, en representación de la asociación “Amics de la Mar” d’Almassora (Castelló).
  • Juanjo Agost, presidente de l’Associació de Veïns del poblat marítim de Torre de la Sal (Cabanes, Castelló), para que explique la situación preocupante del poblado ante las pretensiones de la Dirección General de Costas de iniciar un procedimiento de recuperación posesoria del poblado, y los problemas de regresión marítima de la zona.

El portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, ha indicado que confía en que “la Presidencia de la Comisión convoque nuevas sesiones y admitia las peticiones que tiene sobre la mesa y se analizará la problemática que sufren estos vecinos que ven año tras año irremediablemente sus playas, paseos, viviendas y mobiliario urbano afectados o que no saben cuál va a ser el futuro de sus viviendas o barrios”, explica.

Para el representante de Compromís “es importante que los grupos parlamentarios conozcan estos problemas que se viven por los temporales que arrasan y ponen el peligro núcleos urbanos, a la par que se lleva una política caótica y sin justificación lógica, por lo que queremos que la Comisión sirva para dar luz a la Administración a la hora de actuar de forma sensible con los problemas territoriales”.

COMPAREIXENCES AL SENAT

Compromís demana la compareixença de tècnics i alcaldes que suggerisquen millores de gestió davant la situació del litoral i les desencertades actuacions de Costes

Mulet: “la Comissió de Transició Ecològica ha d’entendre el problema i encoratjar, en conseqüència, actuacions i mesures urgents

Madrid, 1 de març de 2022

El senador Carles Mulet està registrant al Senat un al·luvió de peticions de compareixences davant la Comissió de Transició Ecològica de diferents autoritats i representants veïnals perquè traslladen als integrants d’aquest òrgan de la Cambra Alta la situació en la qual es troba el litoral i la preocupació a la qual s’enfronten pels efectes del canvi climàtic, la regressió sobre el seu litoral i per les  controvertides mesures preses fins al moment.

La iniciativa busca que “els representants de Costes a Madrid coneguen la inoportunitat d’algunes de les seues decisions i polítiques de costes, que estan generant problemes en el territori. Un exemple és el de Torre de la Sal, on hi ha iniciats procediments de recuperació possessòria. En comptes de solucionar problemes en generen més. No coneixen els problemes reals de la ciutadania des dels seus despatxos i prenen mesures que són contraproduents amb els interessos reals de les persones i els pobles”, explica Mulet.

Fins al moment, la coalició ha demanat la compareixença de diferents persones perquè expliquen la situació preocupant de les platjas dels seus municipis. En els pròxims dies se’n sol·licitaran moltes més.

  • Alexandre Ruiz Gadea, regidor de Turisme i Platja i exalcalde del municipi de Bellreguard  (València).
  • José Girona Viñals, president de l’Associació de Veïns d’Almardà, Corint i Malvasur de Sagunt (València).
  • Vicent Esteban Chapapría, Catedràtic de Costes i Ports d’Universitat Politecnica de València, perquè explique la situació de les platges i el litoral de Sagunt i Tavernes de la Valldigna  (València).
  • Wenceslao Alós Valls, alcalde de Moncofa (Castelló) i portaveu de la Plataforma ‘Espigons Ja!’ de Platges  de Moncofa .
  • Sergi González Frasquet, alcalde de Tavernes de la Valldigna  (València).
  • Evèlia Beltran Ramos, en representación de l’asociación “Amics de la Mar” d’Almassora (Castelló).
  • Juanjo Agost, president de l’Associació de Veïns del poblat marítim de Torre de la Sal (Cabanes, Castelló), perquè explique la situación preocupant del poblat davant les pretensions de la Direcció General de Costes d’iniciar un procediment de recuperació possessòria del poblat, i els problemes de regressió marítima de la zona.

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha indicat que confia que “la Presidència de la Comissió convoque noves sessions i admeta les peticions que té sobre la taula i s’analitze la problemàtica que pateixen aquests veïns que veuen any rere any irremeiablement les seues platges, passejos, habitatges i mobiliari urbà afectats o que no saben quin serà el futur dels seus habitatges o barris”, explica.

Per al representant de Compromís “és important que els grups parlamentaris coneguen aquests problemes que es viuen pels temporals que arrasen i posen el perill nuclis urbans, a la vegada que es du una política caòtica i sense justificació lògica, per la qual cosa volem que la Comissió servisca per a donar llum a l’Administració a l’hora d’actuar de manera sensible amb els problemes territorials”.

Espacio Publicitario

Deja un comentario