Espacio publicitario

TREN DE LA COSTA

Madrid, 1 de octubre de 2022

El portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, ha denunciado el nulo interés del Ejecutivo en la esperada obra del Tren de la Costa, al no estar avanzando ninguno de los hitos previstos: ni fondos, ni Estudios, ni contratos, ni proyectos previstos. Recientemente ADIF ha decidido ‘salirse de la vía’ emprendida y suspender temporalmente el contrato para la duplicación del tramo de Cullera a Gandia, que contaba con un presupuesto de 139 millones incluido en el proyecto de Tren de la Costa y Plan de Cercanías 2017-2025.

Preguntado por esta cuestión el Gobierno por el senador valencianista, el Ejecutivo contesta que “el contrato de redacción del proyecto de duplicación entre Cullera y Gandía se encuentra suspendido temporalmente, no anulado, a la espera de la tramitación del Estudio Informativo y la Declaración de Impacto Ambiental (DIA)”.

Compromís preguntó al Gobierno, que eludió contestar ni una sola de las preguntas “¿Cuándo van a reanudar este esperado contrato?, ¿Cuándo estará listo el Estudio Informativo del Tren de la Costa?, ¿Y la Declaración de Impacto Ambiental?, asi como ¿Cuánto dinero han previsto para agilizar esta actuación en el borrador de los Presupuestos Generales del estado para 2023?, ¿Está el proyecto constructivo finalizado? ¿A quién es achacable o responsable tal demora?, ¿Por qué los planes en materia ferroviaria tan solo sirven para ser incumplidos en el País Valenciano?”.

Pero para Mulet “es irrefutable que el Ministerio lleva ya seis años sin tramitar los documentos esenciales del tren de la costa, lo que nos hace concluir en que no hay voluntad real de ejecutar esta infraestructura en nuestro territorio”. Este nuevo retraso y falta de avances supone un revés hacia los anhelos de estos municipios costeros que han perdido un tiempo precioso con un proyecto al que no renuncian. “No queremos tranvías ni sucedáneos. Cualquier avance pasa por la red ferroviaria que conecte estas zonas con tanto dinamismo con Europa y nuestro entorno más inmediato con medios de transporte sostenibles, que nos ayuden a combatir el cambio climático. Ya basta de maltratos”, ha dicho.

Por debajo de lo presupuestado

Este caso es, para los valencianistas, otro exasperante ejemplo de la baja ejecución presupuestaria de los presupuestos estatales que la IGAE (Intervención General de la Administración del Estado) del Ministerio de Hacienda confirmó en su último informe Distribución territorial de la inversión del sector público estatal en 2021, donde los valencianos salimos claramente perjudicados frente a otras autonomías donde se ejecuta incluso por encima de lo programado.

TREN DE LA COSTA

El Govern torna a exhibir un nul interès en aclarir quan reprendrà i disposarà de l’Estudi Informatiu del Tren de la Costa

ADIF manté “suspès” el contracte per a la duplicació de la via de Cullera a Gandia i no aclareix si els PGE tindran alguna partida per a aquesta reclamada obra

Madrid, 1 d’octubre de 2022

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha denunciat el nul interès de l’Executiu en l’esperada obra del Tren de la Costa, al no estar avançant cap de les fites previstes: ni fons, ni Estudis, ni contractes, ni projectes previstos. Recentment ADIF ha decidit ‘eixir-se’n de la via’ empresa i suspendre temporalment el contracte per a la duplicació del tram de Cullera a Gandia, que comptava amb un pressupost de 139 milions inclosos en el projecte de Tren de la Costa i Pla de Rodalies 2017-2025.

Preguntat per aquesta qüestió el Govern pel senador valencianista, l’Executiu contesta que “el contracte de redacció del projecte de duplicació entre Cullera i Gandia es troba suspès temporalment, no anul·lat, a l’espera de la tramitació de l’Estudi Informatiu i la Declaració d’Impacte Ambiental (DIA)”.

Compromís va preguntar al Govern, que va eludir contestar ni una sola de les preguntes “Quan reprendran aquest esperat contracte?, Quan estarà llest l’Estudi Informatiu del Tren de la Costa?, I la Declaració d’Impacte Ambiental?, així com Quants diners han previst per a agilitzar aquesta actuació en l’esborrany dels Pressupostos Generals de l’Estat per a 2023?, Està el projecte constructiu finalitzat? A quí és imputable o responsable de tal demora?, Per què els plans en matèria ferroviària tan sols serveixen per a ser incomplits en el País Valencià?”.

Però per a Mulet “és irrefutable que el Ministeri porta ja sis anys sense tramitar els documents essencials del tren de la costa, la qual cosa ens fa concloure en què no hi ha voluntat real d’executar aquesta infraestructura en el nostre territori”. Aquest nou retard i falta d’avanços suposa un revés cap als anhels d’aquests municipis costaners que han perdut un temps preciós amb un projecte al qual no renuncian. “No volem tramvies ni succedanis. Qualsevol avanç passa per la xarxa ferroviària que connecte aquestes zones amb tant de dinamisme amb Europa i el nostre entorn més immediat amb mitjans de transport sostenibles, que ens ajuden a combatre el canvi climàtic. Ja n’hi ha prou de maltractaments”, ha dit.

Per baix d’allò pressupostat

Aquest cas és, per als valencianistes, un altre exasperant exemple de la baixa execució pressupostària dels pressupostos estatals que la IGAE (Intervención General de l’Administración  de l’Estat) del Ministeri d’Hisenda va confirmar en el seu darrer informe Distribución territorial de la inversión del sector público estatal en 2021, on els valencians eixim clarament perjudicats enfront d’altres autonomies, on s’executa fins i tot per damunt d’allò programat.

Espacio Publicitario

Deja un comentario