La plataforma ciutadana expressa la seua indignació per la decisió del govern municipal de PSOE i Compromís de no investigar les responsabilitats pel projecte il·legal de la Rosaleda, després d’anys prometent que ho farien, tal com ha denunciat la Colla Ecologista La Carrasca. Aquesta decisió evidencia un engany continuat a la ciutadania.
La plataforma exigeix transparència i responsabilitat per aclarir un cas que ha suposat un greu perjudici per a Alcoi i la seua ciutadania, 4.372.000 milions d’euros, més el que va costar l’actuació inicial il·legal.
Durant anys, diverses associacions veïnals i ecologistes, així com Guanyar Alcoi, han sol·licitat una investigació de responsabilitats, i el PSOE s’havia compromés públicament a dur-la a terme quan el dany a la hisenda municipal fos concret i efectiu. Ara, arribat el moment, aquest compromís ha estat incomplet, ja que el Govern Municipal ni tan sols ha acceptat iniciar un expedient d’investigació. Sergi Rodríguez, portaveu de Guanyar Alcoi exigix «transparència i responsabilitat per aclarir un cas que ha suposat un greu perjudici per a Alcoi i la seua ciutadania, 4.372.000 milions d’euros, més el que va costar l’actuació inicial il·legal.»
Des de Guanyar Alcoi consideren aquesta decisió una autèntica presa de pèl per a la ciutadania alcoiana. «És inacceptable que, després de reiterades promeses, el govern local es negue a investigar un projecte que el Tribunal Superior de Justícia va qualificar de ‘palmàriament‘ il·legal en la seua sentència de l’1 de setembre de 2005» assenyala Rodríguez. A més, en la sentència de 7 de juny de 2016, es va confirmar la concurrència de responsabilitats entre l’empresa redactora del projecte i l’Ajuntament que el va aprovar, destacant que els tècnics municipals haurien d’haver intervingut en la seua revisió. L’actuació il·legal la va cometre el govern del PP i aquells que la votaren favorablement per fer l’obra que destruïa una zona verda del barri de l’eixample, però el PSOE de Toni Francés no ha treballat perquè paguen els culpables.
D’altra banda, Guanyar recorda la continuada negativa del PSOE a actuar en la reforma de la Rosaleda amb projectes que no complien tampoc la legalitat, tal com denunciat reiteradament la plataforma ciutadana. Fet que ha suposat una major despesa de la reparació que s’haguera pogut evitar si hagueren actuat correctament des del principi. Per a la plataforma, s’evidencia que totes les polítiques encaminades a aclarir i demanar responsabilitats polítiques i judicials pels destarifos urbanístics del PP han quedat absolutament impunes per la impassibilitat del Govern de Toni Francés, la qual cosa posa en dubte les motivacions reals d’aquestes negatives a investigar.
La plataforma ciutadana exigix transparència i responsabilitat per part del Govern Municipal, és imperatiu que es determinen les responsabilitats econòmiques i polítiques derivades d’aquest projecte il·legal que ha suposat un greu perjudici per a la ciutat i els seus habitants. «La negativa a investigar no només és una falta de respecte als alcoians i alcoianes, sinó que suposa una càrrega econòmica de més de 4,3 milions d’euros per a reposar la zona verda i remodelar l’aparcament afectat, a banda del que ja ens vam gastar en el seu moment en la reforma inicial, i també posa en entredit els principis d’ètica pública, bon govern i rendició de comptes que haurien de regir l’actuació de les nostres institucions.» puntualitza Rodríguez.
Per això, des de Guanyar Alcoi es fa una crida a la ciutadania perquè exigisca explicacions al Govern Municipal i reivindique una gestió transparent i responsable. No podem permetre que es perpetue aquesta impunitat ni que es continue jugant amb els diners públics i els drets de la ciutadania. «La credibilitat de les institucions democràtiques es referma actuant amb contundència contra aquells que des d’elles fan il·legalitats que perjudiquen les arques públiques. És moment de mobilitzar-nos i reclamar respostes clares i accions contundents per posar fi a aquesta presa de pèl» conclou Rodríguez.