Espacio publicitario

Per a la plataforma ciutadana, és essencial que els pressupostos estiguen orientats a la protecció del medi ambient i dels recursos naturals de la ciutat. Per això, cal un govern ferm que es posicione amb determinació en contra de qualsevol projecte que puga perjudicar el medi natural d’Alcoi.

A més, reclamen la remunicipalització de serveis públics privatitzats, com el manteniment dels parcs, la poda d’arbres o la gestió del Teatre Calderón, i exigeix més recursos per al manteniment de la ciutat i la millora d’infraestructures. També considera prioritari incrementar el pressupost en habitatge social i atenció a les persones grans, així com impulsar mesures per regular el mercat del lloguer i evitar l’especulació.

Guanyar Alcoi insta el govern a posicionar-se clarament en contra del projecte de macroplanta fotovoltaica a la Vall de Polop, de la construcció d’un polígon industrial a la Canal i de qualsevol altra actuació urbanística que pose en risc l’aqüífer del Molinar. “Davant de projectes que perjudiquen el nostre medi ambient, hem d’exigir al govern que pense en el futur d’Alcoi i en el benestar de la majoria social, i no en els interessos de certs grups empresarials o multinacionals energètiques”, afirma el portaveu de Guanyar Alcoi, Sergi Rodríguez.

Al mateix temps, la plataforma ciutadana reclama la recuperació de la gestió dels serveis públics privatitzats. Considera que ara és el moment de remunicipalitzar aquests serveis, molts dels quals es troben en pròrrogues successives i pendents de noves licitacions. Per a Rodríguez, “és el moment de canviar el model de gestió dels serveis públics i d’apostar per la gestió directa des del sector públic, ja que suposa un estalvi per a l’Ajuntament i permet un control més eficient. Els serveis públics han de garantir qualitat a la ciutadania, no ser una font de beneficis econòmics per a les empreses. La privatització no ha assegurat serveis de qualitat, com ho demostren les constants queixes dels usuaris per les deficiències en el transport públic i les mancances en el tractament dels residus urbans, per citar només dos exemples».

En la seua defensa de la gestió pública dels serveis, Guanyar Alcoi també destaca la necessitat de recuperar aquells que han estat privatitzats en els darrers anys i que tenen els contractes vigents fins al 2025 o 2026, com la poda dels arbres, el manteniment dels parcs, el muntatge del Castell i l’enramada de festes. La plataforma ciutadana aposta perquè aquests serveis tornen a ser gestionats directament per l’Ajuntament, com es feia abans de la seua privatització. A més, també proposa la recuperació de la gestió del Teatre Calderón una vegada finalitze l’actual contracte.

La Plataforma també ha traslladat al govern municipal la necessitat d’impulsar una política de xoc per garantir unes infraestructures públiques dignes, amb un millor manteniment i adequació de les instal·lacions culturals, esportives i dels edificis públics en general. Així mateix, reclama mesures urgents per a assegurar una ciutat més neta i cuidada, amb una atenció especial al manteniment de l’espai urbà, els parcs i els espais públics. Segons el portaveu Sergi Rodríguez: «Les deficiències en el manteniment de la ciutat són nombroses i evidents en tots els àmbits. Cal destinar molts més recursos per dignificar la ciutat i els seus espais públics, apostant per un creixement sostenible i per la conservació del que ja tenim. La majoria d’edificis públics presenten greus mancances, mentre que sovint es prioritza construir-ne de nous en lloc d’adequar els existents. Necessitem uns pressupostos que garantisquen un canvi real en el manteniment de la ciutat. Això és el que entenem per una autèntica política de xoc.»

Guanyar Alcoi considera imprescindible destinar més pressupost a polítiques d’habitatge, ja que garantir una oferta d’habitatge social digne ha de ser una prioritat. Per aquest motiu, reclama un augment de recursos i personal per al Departament d’Habitatge de l’Ajuntament d’Alcoi. «Hem d’enfocar els esforços a obtenir inversions destinades a la rehabilitació d’habitatges i a l’ampliació del parc públic residencial. Així com hem aprofitat els fons europeus per a assolir altres objectius, ara tenim una oportunitat per aconseguir finançament per a habitatge social, una qüestió que preocupa profundament a la ciutadania. També cal intervenir en el mercat del lloguer per garantir l’accessibilitat així com buscar recursos i polítiques enfocades a aturar l’especulació en el lloguer, que impedix l’emancipació de la població més jove» assenyala Rodríguez. A més, des de la plataforma ciutadana alerten sobre la preocupant manca de recursos destinats a l’atenció de les persones grans. La ciutat no disposa de prous places en centres de dia, geriàtrics ni altres alternatives assistencials. «Tot i l’esforç dels serveis socials, que és considerable, encara resulta insuficient. És imprescindible habilitar nous espais per ampliar aquesta oferta», afegix Rodríguez. Finalment, també reclamen la incorporació de partides específiques per a Memòria Democràtica.

Entre les propostes concretes recollides a l’annex, destaquen algunes com la necessitat de mantenir la Biblioteca de l’Uixola i adequar l’antiga seu de l’AAVV Benissaidó, la millora de la carretera d’accés a Aspromín i la de les Llacunes, la implementació d’un servei d’autobús per al trasllat dels alumnes de l’Andreu Sempere i la rehabilitació del Teatre Principal, entre altres actuacions.

Espacio Publicitario

Deja un comentario