Inicio L'ALCOIÀ Alcoi Guanyar ha proposat al govern municipal enfortir la informació a la ciutadania

Guanyar ha proposat al govern municipal enfortir la informació a la ciutadania

0
43
Obiol: “No podem permetre que cada juliol les famílies alcoianes patisquen i es deixen el sou per solucionar l’atenció dels fills mentre treballen”

Guanyar Alcoi, ha demanat al govern municipal en els canals de comunicació oberts entre els grups municipals un parell de mesures per implementar de manera immediata i que resultarien, al seu entendre, molt beneficioses per a la ciutadania. Com assenyala el regidor de la plataforma ciutadana Pablo González, “un dels problemes que està generant esta crisi és la sobreinformació existent i la rapidesa en com s’estenen els rumors i les notícies falses. Per eixe motiu hem fet costat sense dubtes al govern municipal quan ens ha demanat que difonguem els missatges informatius que es llancen des de lAjuntament a les xarxes socials i hem contribuït, amb els nostres mitjans, a traslladar tota la informació al voltant del Covid-19 del nostre Ajuntament a la ciutadania. Però pensem que podem anar més enllà”.

En este sentit per a la plataforma municipalista hi ha dues qüestions bàsiques:

  1. En primer lloc habilitar al web de l’Ajuntament d’Alcoi un espai privilegiat i clarament diferenciat on recollir tota la informació necessària en este temps: mesures d’higiene, recomanacions per a passar millor el confinament, ajudes de les diferents administracions públiquesValorem molt positivament que es posara un telèfon d’informació amb un horari extens, i que està sent atés pels assessors/es del govern municipal. També hem vist que, a proposta nostra, han penjat un recull dajudes econòmiques a autònoms i empreses realitzat pel CEEI, i per suposat també pensem que és una bona mesura. Però sabem que tenen un important equip de comunicació i que no els resultaria gens difícil fer com en altres poblacions un lloc específic on la informació fora molt clara i estiguera clarament segmentada segons els teus problemes: si estàs malalt/a, si tens a un familiar malalt/a, si eres autònom, si no pots pagar la hipoteca… És una mesura fàcil i creiem que alleugeriria molt la incertesa que sentim els veïns i veïnes d’Alcoi en esta greu crisi”, assenyala González.

  2. En segon lloc, Guanyar ha proposat que es repense la partida dedicada a campanyes informatives institucionals. En el recentment aprovat pressupost municipal hi constava una partida de 160.000€ per este propòsit i segons la plataforma seria una bona iniciativa utilitzar bona part destos recursos a fer una campanya en els mitjans de comunicació locals per a transmetre tota la informació que està traslladant lAjuntament per xarxes socials. González indica al respecte: Està clar que necessitem als mitjans de comunicació local, ara i també més endavant. Necessitem fonts fiables d’informació i que siguen el més lliures possibles. I la ciutadania necessita també rebre informació fora de les xarxes socials. Pensem que és una oportunitat per enfortir la relació entre la premsa i la ciutadania, i millor si es fa a nivell local i comarcal”.

En definitiva, Guanyar incideix en la que ha sigut una demanda seua des de linici de la crisi: la importància de la informació per a tindre una ciutadania crítica i ben informada, i demostrar el respecte cap a esta ciutadania per part del poder polític.

SIN COMENTARIOS

Deja un comentario

RTVP & Tu Portavoz

Síguenos en nuestro canal de Telegram

Únete al Canal
CERRAR