Espacio publicitario

VIOLENCIA

Mulet: “Confiamos más en la Justicia que en el Gobierno. ¿Para qué sirven instituciones como la Subdelegación del Gobierno si son invitados de piedra”

Madrid, 3 de marzo de 2023

El Gobierno ha eludido pronunciarse a muchas de las preguntas planteadas por el senador de Compromís, Carles Mulet, a través de una pregunta parlamentaria tras los hechos sucedidos durante el traslado de la cruz franquista del parque Ribalta de Castelló. A la pregunta de Compromís sobre el papel de la Policía Nacional o la Subdelegación del Gobierno tras los graves hechos y amenazas producidos que contravienen las leyes vigentes estatales y autonómicas en materia de memoria democrática, el Ejecutivo opta por normalizarlos e incluso avalarlos como si de una concentración pacífica y bondadosa se hubiese tratado.

Tan solo nos dicen que identificaron a una persona, cuando estuvieron amenazándonos delante de sus caras sin que interviniera ningún agente. Por suerte, cuatro de los cargos presentes formularon denuncia y es que confían más en la Justicia que en la Subdelegación del Gobierno o el PSOE, que ante la previsión de disturbios no hizo nada ante una concentración de grupos ultras (PP, VOX y organizaciones fascistas como Abogados Cristianos) que, encima, no le fue comunicada en tiempo y forma según admiten”, ha indicado el senador.

La respuesta elude en cambio pronunciarse sobre cuestiones que en opinión de Mulet suponen líneas rojas, como los cánticos ilegales, amenazas a cargos públicos y demócratas, conocer qué instrucciones dio Subdelegación, por qué se permitieron expresiones fascistas y saludos fascistas prohibidos por Ley por parte de la Policía Nacional o ruedas de prensa para hacer apología de símbolos fascistas. Asimismo, también evita pronunciarse sobre si va a cesar el Gobierno a la Delegada o la Subdelegada del Gobierno por permitir este despropósito o, por los motivos por los que la Delegada del Gobierno o la Subdelegada en Castelló, no acudieron a seguir un acto de tanto significado democrático como era el traslado de la cruz franquista del espacio público. Por último, evita valorar si el traslado de la cruz franquista a la explana exterior de la Iglesia de Santo Tomas de Villanueva del barrio de Rafalafena, visible por todos, es compatible con la memoria democrática o si piensa tomar alguna medida al respecto.

Para el senador Mulet “vemos como con impunidad actúan los grupos fascistas y ellos ni contestan ante preguntas sobre el dispositivo policial, su inacción ante amenazas a cargos públicos o la ausencia de la delegada y subdelegada en este acto de memoria democrática e histórica. Lo que hacen el Gobierno es amparar a los fascistas para que sigan amenazándonos en vías públicas, porque este vergonzoso Gobierno no va a actuar. Confiamos ahora en la Justicia más que en la Delegación del Gobierno, de la que no podemos más que estar preocupados por el amparo a amenazas de muerte en espacios públicos a cargos electos”, ha concluido.

VIOLÈNCIA
El Govern eludeix aclarir la seua inacció davant les amenaces feixistes a càrrecs polítics durant el trasllat de la creu franquista del parc Ribalta de Castelló

Mulet: “Confiem més en la Justícia que en el Govern. ¿Per a què serveixen institucions com la Subdelegació del Govern si són convidats de pedra?”

Madrid, 3 de marz o de 2023

El Govern ha eludit pronunciar-se a moltes de les preguntes plantejades pel senador de Compromís, Carles Mulet, a través d’una pregunta parlamentària després dels fets succeïts durant el trasllat de la creu franquista del parc Ribalta de Castelló. A la pregunta de Compromís sobre el paper de la Policia Nacional o la Subdelegació del Govern després dels greus fets i amenaces produïts que contravenen les lleis vigents estatals i autonòmiques en matèria de memòria democràtica, l’Executiu opta per normalitzar-los i fins i tot avalar-los com si d’una concentració pacífica i bondadosa s’haguera tractat.

Tan sols ens diuen que van identificar a una persona, quan van estar amenaçant-nos davant de les seues cares sense que intervinguera cap agent. Per sort, quatre dels càrrecs presents van formular denúncia i és que confien més en la Justícia que en la Subdelegació del Govern o el PSOE, que davant la previsió de disturbis no va fer res davant una concentració de grups ultres (PP, VOX i organitzacions feixistes com a Advocats Cristians) que, damunt, no li va ser comunicada dins del termini i en la forma escaient segons admeten”, ha indicat el senador.

La resposta eludeix en canvi pronunciar-se sobre qüestions que en opinió de Mulet suposen línies roges, com els càntics il·legals, amenaces a càrrecs públics i demòcrates, conèixer quines instruccions va donar Subdelegació, perquè es permeteren expressions feixistes i salutacions feixistes prohibides per Llei per part de la Policía Nacional, o rodes de premsa per a fer apología de símbols feixistes. Així mateix, també evita pronunciar-se sobre si va a cessar el Govern a la Delegada o la Subdelegada del Govern per permetre aquest despropòsit o, pels motius pels quals la Delegada del Govern o la Subdelegada en Castelló, no van acudir a seguir un acte de tant significat democràtic com era el trasllat de la creu franquista de l’espai públic. Finalment, evita valorar si el trasllat de la creu franquista a l’esplana exterior de l’Església de Sant Tomas del barri de Rafalafena, visible per tots, és compatible amb la memòria democrática o si pensa prendre alguna mesura sobre aquest tema.

Per al senador Mulet “veiem com amb impunitat actuen els grups feixistes i ells ni contesten davant preguntes sobre el dispositiu policial, la seua inacció davant amenaces a càrrecs públics o l’absència de la delegada i subdelegada en aquest acte de memòria democràtica i històrica. El que fa el Govern és emparar als feixistes perquè continuen amenaçant-nos en vies públiques, perquè aquest vergonyós Govern no actuarà. Confiem ara en la Justícia més que en la Delegació del Govern, de la qual no podem més que estar preocupats per l’empara a amenaces de mort en espais públics a càrrecs electes”, ha conclòs.

Espacio Publicitario

Deja un comentario